vOOR AL UW SCHEEPSVAART BOEKEN, CD'S EN DVD'S

m/s Laarderkerk 1957 (1970-1977)

m/s LAARDERKERK                 imo nr:  5201233
naamsein: PFMZ

Bouwjaar 1958
Bouwwerf: Howaldtswerke Hamburg A.G., Hamburg-Duitsland,(922)
Brt: 8.919, nrt: 5.241, dwt: 11.083,
lxbxhxd: 146,13(13.4,12) x 20,16 x 11,59 x 8,80
Vrachtschip met passagiersaccomodatie, closed shelterdek,
3 dekken, accomodatie voor 12 passagiers, 44 bemanningsleden.
Stork diesel, 2 tew, 8 cyl.,(630 x 1.350) 
6.500 rpk, 4.849 kW, 15 mijl.
Machinebouwer: Gebroeders Stork & C., Hengelo-Nederland.

History:
28.02.1957 kiellegging, 18.03.1958 tewaterlating,
05.07.1958 opgeleverd.
05.07.1958-1970 LAARDERKERK,  N.V. Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij,s'-Gravenhage-Nederland.
01.07.1970-1977 LAARDERKERK, Koninklijke Nedlloyd N.V.,
Rotterdam-Nederland.
01.05.1977-1977 LAARDERKERK, Nedlloyd Lijnen B.V.,
Rotterdam-Nederland.
04.11.1977-1979 SEA CLOUD, Renouar Compania Nav.S.A.,
Piraeus-Griekenland
In 1979 verkocht voor de sloop naar Taiwan.
Arriveerde 2 juni 1979 in Kaohsiung-Taiwan

m/s Nijkerk 1948 (1970-1977)

m/s NIJKERK                    imo nr: 5251874
naamsein: PGKR

Bouwjaar: 1958
Bouwwerf: N.V. Werf De Noord, Alblasserdam-Nederland.(645)
Brt: 6.579, nrt: 3.631, dwt: 9.213,
lxbxhxd: 151,18(143,91) x 19,27 x 11,66 x 8,26
Vrachtschip met passagiersaccomodatie, accomodatie voor 12 passagiers,47 bemanningsleden.
Stork diesel, 2 tew, 6 cyl., 7.200 rpk, 5.371 kW, 16 mijl
Machinebouwer: Gebroeders Stork & Co., Hengelo-Nederland.

History:
06.06.1957 kiellegging als ALDIB,
28.06.1958 tewaterlating, 23.10.1958 opgeleverd.
In april 1958 wordt het contract voor de bouw van de m.s. "ALDIB" van Van Nievelt Goudriaan & Co's  Stoomvaart Maatschappij N.V., Rotterdam-Nederland overgenomen..
21.10.1958-1970 NIJKERK, N.V. Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij, 's-Gravenhage-Nederland.
01.07.1970-1977 NIJKERK, Koninklijke Nedlloyd N.V.,
Rotterdam-Nederland.
01-05.1977-1977 NIJKERK, Nedlloyd Lijnen B.V., Rotterdam-Nederland.
07.1977-1982 KOTA SEJATI, Pacific Internationial Lines Pty.Ltd., Singapore
In het voorjaar van 1982 verkocht voor de sloop aan Diamond Steel Products, Chittagong-Bangladesh.
Arriveerde 22 juni 1982 op de rede van Chittagong en werd verhaald naar het slopersstrand van Bhatiari Beach, waar in juli 1982 de sloop begon.

m/s Nieuw Holland(2) 1958 (1971-1974)

m/s NIEUW HOLLAND (2)            imo nr: 5289998
naamsein: PGYL

Bouwjaar: 1958  
Bouwwerf: Dok & Werf Maatschappij, Wilton Feijnoord N.V., Schirdam-Nederland.(760)
brt: 13.694, nrt: 7.791, dwt: 11.765,
lxbxhxd: 178,16 x 21,38 x 10,53 x 8,98
Vracht- / Passagiersschip,
Vracht-passagiersschip, accomodatie voor,
123 eerste klasse, 166 toeristenklasse passagiers.
2 x MAN diesels, 2 tew, 9 cyl., 2 schroeven, 15,400 rpk,11.488 kW, 18,5 mijl.
Machinebouwer: Dok & Werf Maatschappij, Wilton Feijnoord N.V., Schirdam-Nederland.

History:
28.08.1957 kiellegging, 28.06.1958 tewaterlating,
06.12.1958-1970 RANDFONTEIN, N.V. Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij,'s-Gravenhage-Nederland.
01.07.1970-1971 RANDFONTEIN, Koninklijke Nedlloyd N.V.,
Rotterdam-Nederland.
16.09.1971-1974 NIEUW HOLLAND, Koninklijke Java China Paketvaart Lijnen, Amsterdam-Nederland.
27.11.1974-1975 NIEUW HOLLAND, Yick Fung Shipping Enterprises Co., Hong Kong.
1975-1981 YU HUA, China Ocean Shipping Company Ltd.,
Shanghai-China.
1981-1991 HAI XING, Shanghai Hai Xing Shipping Co., Shanghai-China.
Van 1991 tot 1996 opgelegd te Hong Kong.
In het voorjaar van 1966 voor de sloop verkocht aan Priya Bleu Industries Ltd., Alang-India.
Ze werd in Shanghai overgedragen aan de Nederlandse Onderneming Redwijs B.V. voor de uitreis naar India,en herdoopt in HERBERT. Onder de vlag van St. Vincent door B.V. Redwijs uitgebracht en vertrok 28 mei uit Shanghai.
Ankerde 13 juni 1996 op haar laatste reis aan het slopersstrand te Alang. waar het schip op 17 juni op het strand werd ,gezet en het slopen begon. voor de sloop naar India.
Arriveerde 23 juni 1996 in Port Alang-India.06.12.1958 opgeleverd.
 

m/s Nedlloyd Cumberland 1960 (1978-1979)

m/s NEDLLOYD CUMBERLAND      imo nr: 5341992
naamsein: PHTZ

Bouwjaar: 1960
Bouwwerf: Scheepswerf & Machinefabriek de Merwede v/h Van Vliet & Co., Hardinxveld-Nederland.(549)
Brt: 5.238, nrt: 2.763, dwt: 7.433,
lxbxhxd: 125,88(113,78) x 18,82 x 10,90 x  8,16
Vrachtschip met passagiers accomodatie,
12 Passagiers, 55 Bemanning 
 B&W diesel, 2 tew, 6 cyl.,(740 x 1.600)
 7.200 rpk, 5.072 kW, 16 mijl.
Machinebouwer: Machinefabriek & Scheepswerf van P.Smit Jr., Rotterdam-Nederland.

History:
20.02.1960 tewaterlating,19.09.1960 opgeleverd.
19.09.1960-1977 STRAAT CUMBERLAND Koninklijke Java China Paketvaart Lijnen N.V., Amsterdam Nederland.
1971 Verlengd bij Nippon Kokan K.K.Asano Dockyard Yokohama Japan,
Brt: 8.855, nrt: 5.096, dwt: 9.974,
lxbxhxd: 158,08(145,90) x 18,82 x 10,90 x 8,16l
1977-1978 STRAAT CUMBERLAND Nedlloyd Lijnen B.V.,
Rotterdam-Nederland.
1978-1979 NEDLLOYD CUMBERLAND Nedlloyd Lijnen B.V.,
Rotterdam-Nederland.
1979-1982 SAUDI ENTERPRISE Saudi Maritime Transport Co.Ltd.,
Jeddah-Saoedi Arabia.
1982-1984 SAUDI ENTERPRISE Saudi Europe Lines Co.Ltd.,
Jeddah-Saoedi Arabie.
1-5-1984 sloop China Recources Metals & Minerals Co.Ltd.Dalian China.
Aanvang  sloop 30-9-1984.
 

 

m/s Nedlloys Seoul 1975 (1982-1992)

m/s NEDLLOUD SEOUL (1)       imo nr: 7358793
naamsein: PGFQ

Bouwjaar: 1975
Werf: A/S. Nakskov Skibsvaerft, Nakskov.(206)
Brt: 10.368,  nrt: 6.304, dwt: 17.249,
lxbxhxd: 170,69 (163,66)x 26,01 x 14,74 x 9,36
Containerschip, 708 Teu, 28 Bemanning
B & W dieselmotor 6K90GF, 2 tew, 6 cyl.,
(900 x 1.800), 20.500 rpk, 15.079 kW, 20,5 mijl.
Machinebouwer: A/S. Burmeister & Wain's Motor-og Mfbk.,
Kopenhagen-Denemarken.

Historie:
7 maart 1975 tewatergelaten, juni 1975 opgeleverd.
00.06.1975-1985 MATHILDE MAERSK, A/S., A.P. Moller, Maersk Line, Svendsborg, Denemarken.
00.00.1985-1992 NEDLLOYD SEOUL, Nedlloyd Linen B.V.,
Rotterdam-Nederland.
00.00.1992-1999 CLIPPER SANTOS, Clipper Santos shipping Company Ltd., La Valetta-Malta.
19.03.1999 Aangekomen voor de sloop, Port Alang-India.

m/s P&O Nedlloyd Kowloon 1998 (1998-2006)

m/s P&O NEDLLOYD KOWLOON  imo nr: 9162227
naamsein: PDHO

Bouwjaar: 1998
Werf: Ishikawajima Harima Heavy Industries Co. Ltd., Kure-Japan.(3.091)
Brt: 80.942,  nrt: 48.880, dwt: 86.669,  
lxbxhxd: 299,90(283,80) x 42,83 x 24,40 x 14.035
Containerschip, 6.930 Teu
Sulzer dieselmotor 12RTA96C, 2 tew, 12 cyl.,
(960 x 2.500), 80.676 rpk, 59.342 kW, 24,5 mijl.
Machinebouwer: Diesel United Ltd., Aioi-Japan.

Historie:
00.11.1998-2006 P&O NEDLLOYD KOWLOON, P & O Nedlloyd , B.V.,
Rotterdam-Nederland.
00.00.2006-                    MAERSK KIMI, Maersk Line B.V.,
Rotterdam-Nederland.