vOOR AL UW SCHEEPSVAART BOEKEN, CD'S EN DVD'S

m/s Confid

m/s CONFID       imo nr: 5078492    (1955-1973)
naamsein:  PDLI

Bouwjaar: 1928
Bouwwerf: G. J. van der Werff, Hoogezand-Nederland.(192)
Brt: 200, nrt: 109, dwt: 250, Grain: 12.400 Cubic feet.
Lxbxhxd: 36,26(33,74) x 6,58 x 2,49 x 2,37 
Type: coaster, flush dek, 1 dek. 1 mast, 2 laadbomen, bunkers 8 ton.
Voortstuwing:Brons dieselmotor 4CK, 4 tew, 4 cil, ( 10 5/8 x 13 3/8)
120 rpk, 7,5 mijl.   
Machinebouwer:N.V. Appingedammer Bronsmotorenfabriek,
Appingedam-Nederland.

Historie:
1 mei 1928 te water gelaten, 20 juni 1928 opgeleverd.
20.06.1928-1932 HAVIK, N.V. m/s Havik,
Rotterdam-Nederland.(NVSC)
(N.V.  J. Salamons Scheepvaart & Expeditiekantoor,
Rotterdam-Nederland)
26.11.1932-1953 WEA, Willem van der Veen,
Gasselternijveen-Nederland.(PINF)
21.06.1941 Door de Duitsers in beslag genomen bij
Scheepswerf  & MachinefabriekDe Biesbosch,
Dordrecht, voor reparatie, na de reparatie naar Kiel gevaren
en in de vaart gebracht als m/s RUHR,
voor de vaart op Noorwegen, ingedeeld
bij het Deutsche Strassenwezen.
09.05.1945 Teruggevonden in Drag-Noorwegen,
en op eigen kracht naar Scheepswerf J. Vos,
Groningen-Nederland,gevaren, ze was licht beschadigd.
18.11.1945 Aan de eigenaar teruggegeven..
24.07.1953-1953 WEA, Lukas van der Veen, Groningen-Nederland.(PINF)
05.08.1983-1955 LEA, Lukas van der Veen, Groningen-Nederland.(PFOA)
06.09.1955-1973 CONFID, Willem Visser, Sliedrecht-Nederland.(PDLI)
(N.V. Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren,
Delfzijl-Nederland)
01.09.1972 Opgelegd te Sliedrecht-Nederland.
01.02.1973 Aangekomen voor de sloop bij, van der Bossche,
Boom-Belgie.
 

m/s Gre

m/s GRE       imo nr: 5135355       (1956-1969)
naamsein: PEKE

Bouwjaar: 1937
Bouwwerf: N.V. Noor Nederlandsche Scheepswerven,
Groningen-Nederland.(158)
Brt: 200, nrt: 121, dwt: 250, Grain: 396 Cubic meters.
Lxbxhxd: 37,85(34,40) x 6,46 x 2.82 x 2,74       
Type: coaster, flushdek, 1 dek, 1 mast, 2 laadbomen.
Voortstuwing: Brons dieselmotor, 2 tew, 3 cil, (240 x 360),
150 rpk, 110 kW, 8,5 mijl. 
Machinebouwer: N.V. Appingedammer Bronsmotorenfabriek,
Appingedam-Nederland.

Historie:
1 mei 1937 te water gelaten, 13 juli 1937 opgeleverd.
13.07.1937-1942 ZEEMEEUW, Kars Westers,
Groningen-Nederland.(PIXJ)
04.02.1941 Door de Duitsers in beslag genomen.
13.11.1942-1945 ZEEMEEUW, Nederlandsche Oost Reederij N.V.,
Rotterdam-Nederland.(PIXJ)
28.07.1945 Teruggevonden in Kristiansand-Noorwegen.
19.05.1945-1950 ZEEMEEUW, Staat der Nederlanden.
Den Haag-Nederland.(PIXJ)
19.04.1950-1955 IRIS, Garrelt Wedema, Groningen-Nederland.(PEXO)
(N.V. Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren,
Delfzijl-Nederland)
00.00.1954 Nieuwe hoofdmotor ingebouwd:
Voortstuwing: Deutz dieselmotor RA6M42B, 54 tew, 6 cil, (220 x 280),
190 rpk, 140 kW, 7,5 mijl.
Machinebouwer: Kloeckner Humboldt Deutz A.G., Keulen-Nederland.
14.09.1955-1956 TINE, Kustvaartrederij Tine,
Amsterdam-Nederland.(PHYZ)
N.V. Zagerij en Kistenfabriek F.L. Hofman & Egge Tjart Wiersum,
Amsterdam-Nederland.
(Firma Vinke & Co., Amsterdam-Nederland)
24.11.1956-1966 GRE, Gebroeders Degenis Teunis,
Daniel Gerardus Snoodijk, Wieringen-Nederland.(PEKE)
(N.V. Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren,
Delfzijl-Nederland)
26.09.1966-1969 GRE, Daniel Gerardus Snoodijk,
Wieringen-Nederland.(PEKE)
(N.V. Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren,
Delfzijl-Nederland)
29.04.1969-1977 LOTA, Heinz August Wolter, Hamburg-Duitsland.
00.00.1977-1994 LOTA, Karl Meijer, Hamburg-Duitsland.
00.00.1994-1995 LOTA, Lota Karl Meijer Umweltdienste GmbH.,
Hamburg-Duitsland.
00.00.1995-1997 LOTA, Nobert & Dr. Axel Meijer, Hamburg-Duitsland.
04.09.1997-         ZEEMEEUW, Stichting Maritiem Buitenmuseum,
Rotterdam-Nederland.
 

m/s Marie Christine (1)

m/s MARIE CHRISTINE (1)   imo nr: 5223982   (1952-1966)
naamsein: PFUM

Bouwjaar: 1952
Bouwwerf: C.V. G.J. van der Werff Scheepsbouw,
Westerbroek-Nederland.(364)
Brt: 390, nrt: 187, dwt: 495,
Grain: 25.900 Cubic feet, Bale: 24.300 Cubic feet.
Lxbxhxd: 50,17(46,31) x 7,90 x 3,13 x 2,87  
Type: coaster, flush dek, 1 dek, 2 masten, 2 laadbomen,
bunkers 39,5 ton.
Voortstuwing: Industrie dieselmotor 6VD7, 4 tew, 6 cil, (305 x 450),
360 rpk, 265 kW, 9 mijl.
Machinebouwer: D. & J. Boot N.V. Motorenfabriek De Industrie
Alphen aan den Rijn-Nederland.

Historie:
25 januari 1952 kiellegging, 10 mei 1952 te water gelaten,
2 juli 1952 opgeleverd.
02.07.1952-1966 MARIE CHRISTINE,
N.V. Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren,
Delfzijl-Nederland.
15.03.1966-1971 CORIA, Hendrik Klein,
Delfzijl-Nederland.(PDKG)
(Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren,
Delfzijl-Nederland)
29.03.1971-1976 CORIA, Jan Roelof Klein,
Stadskanaal-Nederland.(PDKG)
06.04.1976-1977 PAULICH TRADER, Paulrich Corporation,
Panama.
00.00.1977-1977 PAULICH TRADER, Paulrich Corporation,
Port of Spain-Haiti
00.00.1977-1980 PAULICH TRADER, Paulrich Corporation, Panama.
00.00.1980-1982 CORIA, Compania de Petroles de
Centroamerica S.A., Panama.
00.00.1982-1982 M. NOTTE, Compania de Petroles de Centroamerica S.A.,
Panama.
00.01.1982-1989 LADY BARBARA, Naviera Santa Barbara, S. de R.L.,
San Lorenzo-Honduras.
00.00.1989-1991 CONCEPCION, Concepcion Shipping, S. de R.L.,
San Lorenzo-Honduras.
03.02.1991 Op de reis van Miami Beach naar Haiti, door een motorstoring
gestrand, nabij Penrod Beach Club, Miami-USA.
30.03.1991 Vlot gebracht en teruggesleept naar Miami Beach,
en daar in een droogdok gezet om te voor komen dat het zou zinken.
22.04.1991 Gerechtelijk verkocht aan de staat Florida,
na te zijn in beslag genomen.
07.06.1991 Door Schurger Diving and Salvage als fishreef,
op 2 mijl ONO van Bakers Hanover Inlet tot zinken gebracht,
in positie 25.54.31,4 N, 80.05.23,8 O.

m/s Viola

m/s VIOLA   imo nr: 5418367    (1963-1973)
naamsein: PIGG

Bouwjaar: 1958
Bouwwerf: Scheepswerf Hoogezand N.V., Jac. Bodewes,
Hoogezand-Nederland.(84)
Brt: 398, nrt: 223, dwt: 635,
Grain: 27.500 Cubic feet, Bale: 26.500 Cubic feet.        
Lxbxhxd: 50,50(46,32) x 8,20 x 3,28 x 3,00    
Type: coaster, flush dek, 1 dek, 2 masten, 2 laadbomen,
bunkers 38,5 ton.
Voortstuwing: Brons dieselmotor 6ED, 4 tew, 6 cil, (290 x 450),
395 rpk, 291 kW, , 10 mijl. 
Machinebouwer: N.V. Appingedammer Bronsmotorenfabriek,
Appingedam-Nederland.

Historie:
24 oktober 1957 te water gelaten, 7 januari 1958 opgeleverd.
07.01.1958-1958 VIOD, Klaas Groen,
Groningen-Nederland.(PIGG)
(N.V. Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren,
Delfzijl-Nederland)
30.12.1958-1963 VIOD, Klaas Groen & Wijnne &  Barends Cargadoors
en Argentuurkantoren, Groningen-Nederland.
(Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren B.V.,
Delfzijl-Nederland)
05.06.1963-1973 VIOLA, Wijnne &  Barends Cargadoors en
Argentuurkantoren B.V., Delfzijl-Nederland.
02.03.1973-1979 WILMA, Willem Visser,
Sliedrecht-Nederland.(PIQY)
13.12.1979-1982 WILMA, Willem Visser,
Sliedrecht-Nederland.(vlag Panama)
(Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren B.V.,
Delfzijl-Nederland)
18.01.1982-1982 WILMA, Willem Visser,
Sliedrecht-Nederland.(PIQY)
18.06.1982-1983 FRANCISCA, Mevr. F.J.P. Kruyt-Feitsma,
Janum-Nederland.(PEDX)
01.09.1983-1983 FRANCISCA, B.V. Beheer en
Exploitatiemaatschappij, V.G.S., Rotterdam-Nederland.(PEDX)
30.09.1983-1985 VIOLA, Barimar Shipping & Trading B.V.,
San Lorenzo-Honduras.
30.08.1985-1992 HERMES, Hermes Shipping Co. Ltyd.,
La Valetta-Malta.
00.07.1992-1994 JUSTINE, Justine Holding, Kingstown-
St. Vincent and the Grenadines.
00.11.1994-2002 ANNE J. CARIDA, Justine Holdings,
San Lorenzo-Honduras.
00.00.2002 Laat Lloyds de registratie vervallen,
bestaan twijfelachtig.
 

m/s Menna (1)

m/s MENNA (1)    imo nr: 6504216    (1965-1974)
naamsein: PFXY

Bouwjaar: 1965
Bouwwerf: N.V. Scheepswerf Gebroeders Coops,
Hoogezand-Nederland.(234)
Brt: 450, nrt: 245, dwt: 600,
Grain: 30.000 Cubic feet, Bale: 29.000 Cubic feet.
Lxbxhxd: 51,20(45,85) x 8,42 x 3,35 x 3,06    
Type: coaster, flush dek, 1 dek, 2 masten, 2 laadbomen,
bunkers 40,5 ton.
Voortstuwing: Brons dieselmotor 6GB-B, 2 tew, 6 cil, (220 x 380),
360 rpk, 269 kW, 10 mijl. 
Machinebouwer: N.V. Appingedammer Bronsmotorenfabriek,
Appingedam-Nederland.

Historie:
16 december 1964 te water gelaten, 24 maart 1965 opgeleverd.
24.03.1965-1974 MENNA, N.V. Wijnne &  Barends Cargadoors
en Argentuurkantoren, Delfzijl-Nederland.
18.12.1974-1977 DART, Hendrik Albrecht Beck, Groningen-Nederland.
(PDHN) (Beck’s Scheepvaartkantoor N.V., Groningen-Nederland)
06.06.1977-1980 LEK DART, Rossminde Shipping Company Ltd.,
Singapore.
00.00.1980-1983 AERO, Aereo Maritime Inc., Panama.
00.00.1983-1984 MEASH, Rosmar Shipping S.A., Panama.
00.00.1984-1986 DUET, Rosmar Shipping S.A., Panama.
00.00.1986-1987 MARE, Ocean King Shipping Corporation S.A.,
San Lorenzo-Honduras.
00.00.1987-1988 DART L, Loadstar Shipping Ltd.,
La Valetta-Malta.
00.00.1988-1990 SEA STAR, Loadstar Shipping Ltd.,
Kingstown-St. Vincent and the Grenadines.
00.00.1990-1992 LARISSA, Lowland Navigation Inc.,
Kingstown-St. Vincent and the Grenadines.
28.06.1992-1996 MELOR, Rio Plata Ltd.,
Kingstown-St. Vincent and the Grenadines.
08.06.1996-1996 BERBERA I, Alimi A, Berbera-Somalie.
10.06.1996 Op de reis van Dubai naar Djibouti met een lading stukgoed
en auto’s in aanvaring gekomen, met het jacht POSEIDON QUEST,
nabij Oman en gezonken.
 

m/s Isabel (1)

m/s ISABEL  (1)   imo nr: 7214698     (1972-1984)
naamsein: PEXO

Bouwjaar: 1972
Bouwwerf: N.V. Scheepswerf Voorwaarts, v/h, E.J. Hijlkema,
Hoogezand-Nederland.(205)
Brt: 1.404, nrt: 977, dwt: 2.159,
Grain: 100.245 Cubic feet, Bale: 99.715 Cubic feet.        
Lxbxhxd: 71,28(65,16) x 11,51 x 6,61 x 4,96    
Type: coaster, flush dek, 1 dek, bunkers 112 ton.
Voortstuwing: Brons dieselmotor 12GV-H, 2 tew, 12 cil, ( 220 x 380),
1.500 rpk, 1.103 kW, 11,5 mijl. 
Machinebouwer: N.V. Appingedammer Bronsmotorenfabriek,
Appingedam-Nederland.

Historie:
november 1971 kiellegging, 19 april 1972 te water gelaten,
15 juni 1972 opgeleverd.
15.06.1972-1984 ISABEL, Wijnne &  Barends Cargadoors
en Argentuurkantoren B.V., Delfzijl-Nederland.
31.08.1984-1993 ISABEL, Pieter Ketting, Middelstum-Nederland.
(Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren B.V.,
Delfzijl-Nederland)
13.04.1993-1997 ISABEL, Pieter Ketting & Pieter de Jong,
Uithuizen-Nederland.
(Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren B.V.,
Delfzijl-Nederland)
24.07.1997-2001 OMEGA 4, Omitron Shipping B.V. & 
Omega Shipping B.V.,Lemmer-Nederland.(PEXO)
(Amasus Shipping B.V., Delfzijl-Nederland)
19.12.1999 Opgelegd bij van der Brink Shipyard,
Rotterdam-Nederland.
15.11.2000 Gerechtelijk verkocht aan Albanese kopers.
01.01.2001-2001 ISABEL I, Geo Shipping, Durres-Albanie.(
vlag Belize City-Belize)
01.03.2001-2002 ISABEL, Geo Shipping, Durres-Albanie.
(vlag Belize City-Belize)
01.03.2002-2004 ISABEL I, Geo Shipping, Durres-Albanie.
(vlag Panama)
00.10.2004-2005 ISABEL I, Commercial Ferries Ltd., Durres-Albanie.
01.01.2005-         ISABEL I, Albnavigation Co., Durres-Albanie.
00.00.2007 Opgelegd te Barcelona.
 

m/s Clarissa (2)

m/s CLARISSA (2)     imo nr: 8315528    (1984-1994)
naamsein: PDJO - PJMN

Bouwjaar: 1984
Bouwwerf: E.J. Smit & Zoon’s Scheepswerven N.V.,
Westerbroek-Nederland.(829)
Brt: 2.648, nrt: 1.982, dwt: 4.250,
Grain: 6.087 cubic meters, bale: 5.837 cubic meters.
Lxbxhxd: 81,90(74,99) x 15,00 x 8,11 x 6,67    
Type: coaster, weldek dek, 1 dek, 2 kranen, bunkers 257 ton.
Voortstuwing: Wartsila dieselmotor 6R32, 4 tew, 6 cil, (320 x 350),
2.502 rpk, 1.840 kW, 12 mijl.
Machinebouwer: Wartsila Diesel Oy., Turku-Finland.

Historie:
26 mei 1984 te water gelaten, 14 augustus 1984 opgeleverd.
14.08.1984-1992 CLARISSA, C.V. Scheepvaartonderneming
Clarissa, Delfzijl-Nederland.
(Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren B.V.,
Delfzijl-Nederland)
00.00.1992-1994 CLARISSA, Clarissa Antillen N.V.,
Willemstad. N.A.(PJMN)
(Wijnne &  Barends Cargadoors en
Argentuurkantoren B.V., Delfzijl-Nederland)
00.08.1992 Verlengd bij Scheepswerf Niestern-Delfzijl.
Brt: 3.259, nrt: 2.034, dwt: 5.050,  
lxbxhxd: 91,88(85,00) x 15,00 x 8,11 x 6,67
00.11.1994-1997 ALECTO, Leandros Shipping Ltd.,
Limassol-Cyprus.(van de Herik & H.Dost)
(Capelle Chartering & Trading B.V.,
Capelle aan den IJssel-Nederland)
00.03.1997-2003 WIJMERS, Navalight Shipping Ltd.,
Limassol-Cyprus.(van de Herik & H.Dost)
(Capelle Chartering & Trading B.V.,
Capelle aan den IJssel-Nederland)
01.09.2003-2004 DOLPHIN, Menamar S.a.S. di Aniello
Lubrano & Comp., Limassol-Cyprus.
01.09.2004-2005 TRSAT, Atlantic Faith Shipping Ltd.,
Limassol-Cyprus.
00.04.2005-2005 TRSAT, Atlantic Faith Shipping Ltd.,
Rijeka-Kroatie.
01.10.2005-2011 GOSE RUNNER, Seven Hills Ltd.,
La Valetta-Malta.
01.03.2011-2011 RUNNER, Vesna Marine Corporation,
Piraeus-Griekenland.(vlag La Valetta-Malta)
00.10.2011-2013 RUNNER, Vesna Marine Corporation,
Piraeus-Griekenland.(vlag Basseterre-St. Kits & Nevis)
01.07.2013-2013 BOULIS II, Vesna Marine Corporation,
Piraeus-Griekenland.(vlag Panama)
09.07.2013 Aangekomen voor de sloop, Aliaga-Turkije.

m/s Lady Alexandra

m/s LADY ALEXANDRA     imo nr: 9624835    (2012-    )
naamsein: PCES

Bouwjaar: 2012
Bouwwerf: Groningen Shipyards B.V.,
Waterhuizen-Nederland.(129)
Brt: 2.544, nrt: 1.216, dwt: 3.700,
Grain: 5.125 Cubic meters, Bale, 5.125 Cubic meters.
Lxbxhxd: 88,00(84,98) x 13,40 x 7,05 x 4,90    
Type: coaster, 1 dek.
Voortstuwing: Caterpillar dieselmotor 3.508C, 4 tew, 8 cil, (170 x 190),
1.015 rpk, 746 kW, 10 mijl. 
Machinebouwer:

Historie:
10 maart 2012 te water gelaten, 1 mei 2012 opgeleverd.
01.05.2012-     LADY ALEXANDRA, Lady Alexandra B.V.,
Delfzijl-Nederland.
(Wijnne &  Barends Cargadoors en Argentuurkantoren B.V.,
Delfzijl-Nederland)